Ommen – Gebruikers van het mobiele T-Mobile netwerk in Ommen klagen al dagen over slecht of zelfs geen bereik. Er kan niet worden gebeld en het mobiele internet werkt niet. Onder meer via social media doen zij hun beklaag bij de provider en tevens netwerkbeheerder. Naast T-Mobile zelf maken ook providers Ben, Simpel en Tele2 (die laatste alleen voor 3G en 2G) gebruik van het netwerk van het van oorsprong Duitse bedrijf. Navraag bij T-Mobile leert dat de problemen worden veroorzaakt door geplande werkzaamheden.
Getroffen mensen laten weten dat T-Mobile hen niet van tevoren heeft geïnformeerd over de werkzaamheden, en de gevolgen daarvan. Via social media en telefonisch krijgen zij verschillende tijden te horen waarna de problemen opgelost zouden moeten zijn; maar hiervan is vooralsnog geen sprake. In de gemeente Ommen is voornamelijk de stad zelf en het deel ten westen daarvan getroffen.
Vandaag wordt er ook gewerkt in Dalfsen, waar volgens de dekkingskaart van de provider de problemen zich vooral rond Nieuwleusen bevinden. “De werkzaamheden in Dalfsen zijn alleen vandaag, de werkzaamheden in Ommen duren tot morgen 16.30 uur. Men zal daarna weer gewoon gebruik kunnen maken van het netwerk”, laat woordvoerster Sophia Weavers weten.